Veel gestelde vragen

Hieronder vind u een overzicht met vragen die wij vaak voorbij horen komen. Mocht uw vraag hier niet bij staan, vul dan ons contactformulier in, en u krijgt zo snel mogelijk antwoord.

Begeleidt Nurse@home haar cliënten ook buiten de deur? Voor bijvoorbeeld doktersbezoek?
Ja, Nurse@home begeleidt haar cliënten voor de meest uiteenlopende zaken buitenshuis. Van doktersbezoek en ziekenhuisbezoek tot de dagelijkse boodschapjes en kappersbezoek. En uiteraard alles wat zich daar tussenin bevindt.
Wat zijn de prijzen van de verschillende diensten van Nurse@home?
De prijzen van Nurse@home zijn sterk uiteenlopend, net zoals de diensten die Nurse@home aanbiedt. Verzorgende hulp start normaliter vanaf circa €29,75 per uur met een minimum van twee aaneengesloten uren, maar dit verdient de toelichting dat iedere situatie anders is en dat de prijzen van Nurse@home zich aanpassen aan deze verschillende situaties. Nurse@home werkt daarnaast met alles inclusief prijzen, geen verassingen achteraf. Voor een specifieke prijsopgave adviseren wij u contact met ons op te nemen zodat Nurse@home kan kijken wat er het beste bij uw situatie past.
Wat is het opleidingsniveau en de ervaring van de medewerkers van Nurse@home?
Het opleidings- en ervaringsniveau van de zorgverleners die bij Nurse@home werken is zeer wisselend; van net afgestudeerde verpleegkundige tot verzorgenden (vanaf niveau twee) die al jarenlange ervaring in de zorg hebben. Uiteraard geldt dit ook de andere kant op. Nurse@home werkt met ZZP’ers (Zelfstandigen Zonder Personeel) maar heeft met de jaren een vast team om zich heen verzameld. Voor een indruk van onze zorgverleners kunt u een kijkje nemen bij onze zorgverleners. Nurse@home begrijpt dat de verstandhouding tussen cliënt en zorgverlener het belangrijkste is om haar diensten naar opperste tevredenheid te kunnen uitvoeren en zal er daarom alles aan doen deze tevredenheid vanuit twee kanten te bevorderen.
Wat houdt de 24 uurs zorg van Nurse@home precies in?
Dit houdt in dat er een zorgverlener 24 uur per dag aanwezig bij de cliënt is en begeleidt, verzorgt en verpleegt bij verlies van regie over het persoonlijke dagelijks levensritme.

Dit kan van alles zijn zoals persoonlijke verzorging, verpleging, gezamenlijk eten, koken, boodschapjes doen etc. Kortom, er wordt samen met de cliënt een huishouding voortgezet volledig naar wensen en gewoonte van de cliënt.
Werkt Nurse@home met vaste tijden?
Nurse@home werkt met tijden naar wens van de cliënt. Als de cliënt iedere ochtend om 09:00 uur ondersteuning wilt, dan zal er iedere ochtend om 09:00 uur zorg zijn. Maar ook als dit een keer wat vroeger of later beter uitkomt dan regelt Nurse@home dat de zorgverlener wat eerder of later komt.
Onderhoudt Nurse@home ook het contact met de arts?
Jazeker. In overleg met familie en de cliënt zelf onderhoudt Nurse@home ook het contact met de arts(en).
Regelt Nurse@home het PGB voor haar cliënten?
Nurse@home staat bij met raad en daad en begeleidt haar cliënten graag door de aanvraag heen maar neemt nooit het beheer van het PGB op zich.
Hoe geschieden de betalingen die voldaan moeten worden aan Nurse@home?
Alle cliënten ontvangen maandelijks een rekening met daarin een specificatie wanneer, hoelang en welke zorgverlener heeft gewerkt bij de cliënt.

Vanaf 1 januari 2015 verranderd de manier van betalen. Betaling geschied niet meer aan Nurse@home, maar gaat via de betrokken instanties. Hierover kunnen wij u verder informeren.